ریشه چرب بودن موها
نوشته شده توسط : nahal

دلایل بسیار زیادی برای موهای چرب وجود دارد و پزشكان نیز دلایل متفاوتی را نام می برند، یكی از از این دلایل می تواند خوردن غذاهای چرب باشد یا زدن دست های چرب به موی سر. اما اینها دلایل علمی برای این موضوع نیستند.
بسیاری از پزشكان بر این باورند كه عوامل وراثتی در داشتن موهای چرب بسیار دخیل است و اگر یكی از والدین دارای این مشكل باشد با احتمال بالا فرزندان نیز دچار این مشكل می شوند.
پوست انسان چربی های خاص خودش را تولید می كند و این چربی ها از طریق منفذهای روی پوست به سطح بدن می آیند. اگر این چربی ها به میزان زیادی تولید شوند باعث چرب شدن موها می شوند.

نكات مهم

افرادی كه موهای صاف دارند به میزان بیشتری چرب بودن موهایشان پیدا است و این افراد باید به این نكته توجه كنند كه این چرب بودن موها می تواند باعث آسیب نیز بشود. بهتر است هر روز موهای خود را بشویند.
شاید یك بار شستن در طول روز برای موهای كافی نباشد پس اگر لازم است چندین بار در طول روز این كار را انجام دهید. همچنین در شست و شوها از شامپو استفاده كنید. متخصصان می گویند كه استفاده نكردن از نرم كننده ها نیز می تواند برای بهبودبخشیدن به موها مفید باشند.یكی دیگر از نكاتی كه لازم است رعایت كنید استفاده از شانه ها و برس های نرم است. همیشه سعی كنید تا خیلی آرام موهای خودتان را شانه كنید. این كار باعث می شود تا روغن از روی پوست سر شما به همه جای موها نرسد.
همچنین لازم است در رژیم غذایی تان تجدیدنظر كنید. بسیاری از پزشكان براین اعتقادند كه رژیم غذایی حاوی امگا-3 می تواند برای موها عالی باشد و آنها را از حالت چرب بودنشان خارج كند
.





:: بازدید از این مطلب : 757
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: